söndag 15 januari 2012

Ge mig flera dagar i veckan

Kvällarna denna vecka har tillbringats i stallet. Ridlektioner och hoppträningar förgyller min tillvaro nuförtiden, men jag klagar inte. Ikväll har Lilla O:et dressyrträning för Lena, det ska bli roligt att se. I fredags fick jag t om låna Leon av Ida. Rätt fördelning, jag red och hon mockade! Det blev bara en skrittur, men en annan gång ska jag nog trimma lite dressyr.

Annars har helgen gått av bara farten, det skulle verkligen behövas en extra dag på helgen. Helgen startade som sagt upp med en ridtur och sen blev det god mat hos Camilla och Tobbe. Core-träningen fortsatte i helgen och imorgon kör vi realisen på core-nybörjare. Magen vrider sig snart ut och in, men efter imorgon ska den få vila lite. Annat är det med konditionen, den är verkligen i botten, trist. Körde 10 min combat igår och var helt slut. Eftrsom ryggen är mycket bättre kan jag nog börja lägga upp lite tuffare träning nästa vecka.

Hade tänkt mig en löptur idag och var klar att ge mig iväg. Men hade 5 st tjejer här inatt och de roade sig med att titta på skräckfilm (som Ida aldrig skulle titta på annars, snacka om grupptryck). Rädslan kom väl efter så det var bara att plocka av sig pulsbandet och stanna hemma :-(. Då fick jag chansen att bedriva lite planering och administrativt arbete, för tydligen ska någon fylla 40 detta år...
Dax att hoppa i träningskläderna "cruncha" bort det onyttiga godiset...

1 kommentar:

  1. Core känns verkligen på rätta ställena....Är det sant att "nån" fyller 40?? Det kan man inte tro - det känns verkligen inte så!

    SvaraRadera