söndag 22 januari 2012

Konvent med Aerostep 2012

Baksidan på låren och rumpan är inte och leka med idag, det kallas träningsvärk eller mer förtydligande T R Ä N I N G V Ä R K!

Igår hade  Aerostep co sitt årliga konvent med gästinstruktörer. Det var mycket bra ordnat med allt.
Jag hade Kettlebells som mitt första pass

Kettlebells: Hade förstått att svinga denna betongklump skulle vara vara jobbigt. Det var det ochså. Vi delades in 2 & 2 och jobbade mot varandra. Den ena jobbade med "kulan" och den andra jobbade med div andra roligheter som t ex burpees och benböj. Vi hade 6 kg på kulan och det räckte gott och väl första gången. 45 min

Schlagerspinning: Ni hör ju bara på namnet, vilken pulshöjjande och rolig träning och dessuom med schlager quiss, tävling alltså. Hade fördelen att hamna bredvid grannen, som ochså är schlagernörd! Hade fullt sjå att fundera ut vilken nästa fråga kunde vara medan jag pulsade på. Vinst blev det såklart med vårt Carola-lag. 45 min

Efter detta lunch på Sportringen och jag hann även klämma in en massage med Maja från MÅ bra i Torsåker. Nu stod föreläsning med Elin Widgren på schemat, en duktig och meriterande träningstjej.
Sedan körde hon ett E-FIT-pass.

E-FIT: Ett pass på endast 10 min. Jo, det skulle man väl fixa. Lägg på uppvärmning och genomgång av övningarna. Det 10 minuter långa passet var riktigt skitjobbigt, helt slut efter. Fyra övningar skulle göras gånger flera under dessa 10 min. B la fällkniven och burpess, i det sista fullkomligt sprutar mjölsyran. 40 min

Em fortsatte på badhuset med 30 min Aquabike och  30 min vattengympa för att på darriga ben avsluta med 30 min yoga.

Mycket rolig dag med roliga träningskompisar och välordnat från konvent tjejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar