fredag 20 januari 2012

Premiär på laggen

Veckan har bestått av smitta hos barnen på jobbet. De hostar, bajsar löst, snorar, kräks, är prickiga och har huvudvärk, flera har ringts hem med feber och ont i halsen. Och mitt i allt står vi som mittfältare och försöker parera alla baciller så gott vi kan. Hjälp, vill inte bli sjuk! Båda kollegorna har/är sjuka så det är väl bara att vänta...Run run away!

I måndags hade jag och Gry vårt första core-pass. Pirrigt i magen, men bara passet komigång fanns inte tid att vara nervös. Kändes bra och roligt!

Sen har det varit stall och gos med underbara hästen Leon. Hopplektion och dressyrträning, hon är duktig min lilla dressyrbrutta till dotter. Snart dax att införskaffa pannband med strass till Leon :-)

Igår tog jag mig runt 3 km springandes. Tungt och jobbigt. sökkondition.se. Min tredje löptur sedan Vasastafetten i aug och denna gång kändes det ganska ok i bröstet, bara kämpa på Mallan! Fortsatte em med att träna med min mentor på http://www.aerostepcompany.com/index.html 30 min svettig combat sedan 30 min monstercore. Jisses, vilken underbar träning.
Ikväll har jag även gjort premiär på längdisarna, nja, ingen övermäktig lyckykänsla direkt. Kallt och ingen riktig motivation, men bra vallat och mannen var någorlunda snäll med peppande utrop. Endast en gång mumlade han något om passgång, undrar vad han menar med det?  Hoppas hitta mer motivation till nästa gång. Är imponerad av dig Linda som kavar runt på skidorna själv med pannlampa i mörkret. Tänkte under åkningen att det skulle jag aldrig våga, aldrig!
Imon blir det konvent och träning hela dagen lång. See you!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det går bra att åka själv med bara pannlampan som sällskap men vi alla är vi ju olika.. =)

    Kom på en sak igår när jag kom hem.... Tänk på vad Elin pratade om på föreläsningen: Träning ska vara ROLIGT och man ska ha motviation för det man tränar! Tycker du inte något är kul ska du inte plåga dig med det heller. =)

    Kram på dig

    SvaraRadera