tisdag 24 januari 2012

Utmaning

Fick denna utmaning från Maarit så jag hakar jag väl på.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var hemma och njöt av att vara mammaledig med Ida. Linus var även han hemma. Allmän förskola hade precis startat och det var dax för Linus att börja efter att varit hemma med mig i 8 månader. Inget hit direkt, han skulle INTE börja på förskolan utan skulle hellre vara hemma med mig och Ida. Många promenader med Mari och Linn, vi provade de flesta vägar och stigar, vet att vi fick bära vagnarna på vissa ställen. Här snackar vi multisport med barnvagn!

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Det första som slår mig är att jag nötte längdskidor,nöte, nötte, nötte. Vi hade teknikträningar för Jansa som var mycket bra för min teknik eftersom jag hade en viss passgång att jobba med. Hann även med spinning och löpning och testade Body attack på Hälsocenter, som jag fastnade för, jätteroligt. Var på 50-års fest hos Janet och firade Anna som fyllde 40! Vi hade hand om Tham som Ida åkte av efter att en cross skrämt honom, idiot! Jag sov dåligt och målade om ett skåp som hamnade i vardagsrummet. Är nog nöjd med detta...

3. Fem snacks du gillar
Bara fem!!!!! Ok, tar de jag är mest besatt (och beroende) av: Mjölkchoklad, smågodis (hallon/lakritsskallar, banan/cola godisar, småplatta chokladisar som ska tas samtidigt som banana/cola) Pistagenötter, Polly (ljusa) och något som jag iof kommit ifrån vilket jag är evigt tacksam för, Brago kex, dessa tog ett tag över hela mitt liv, iaf nätterna. Kunde vakna mitt i natten och bara måste ha Brago, snacka om rubbad och rubbad sömn blev det ochså.

4. Fem sånger du kan hela texten till
Kommer inte på nån just nu, men kan ju sjunga med i måååånga. (Ush, va tråkig jag känner mig...) Drar till med Främling iaf då.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär
Mångmiljonär, herregud tankarna bara rusar ivaäg, men om jag skulle välja ut vissa saker från här och nu. Resa såklart, tror jag skulle sluta jobba, eller kanske nån timme här och där för att inte bli helt socialoanpassad, rusta huset eller kanske köpa en hästgård och hästar, sen skulle det nog inhandlas div onödiga saker, kanske ett hembiträde som städar och lagar mat. You know, dream on!

6. Fem dåliga vanor
Tyvärr sockerberoende, har otroligt dålig karaktär, kan inte låta bli. Jag är en kontroll människa (har min kalender i huvudet, ALLT finns där, oftast iaf) Pedant (men för tillfället har jag släppt allt, vet inte vad det är med mig, brukar ha var sak på sin plats, annars mår jag dåligt och blir stressad men nu, ja, jag vet inte, Svårt att säga nej. Kan ibland stressa upp mig, enligt Urban.

7. Fem saker du gillar att göra
Träna, sova, umgås med familj och vänner, vara i stallet, glädjas med min familj och vänner.

8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i
Hmm, annars brukar jag ju alltid säga, det där skulle jag aaaaldrig sätta på mig, men nu idetorka. Men polotröjja, är jag inte så förtjust i, päls, never in my life.

9. Fem favoritleksaker
Min telefon, dator ...

10. Fem personer jag vill se göra den här utmaningen
Carinas träningsblogg
Äta träna kämpa
Sofie Eklund shopping inredning vardag & familjeliv



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar