lördag 15 januari 2011

Bodyattack


Idag hade de öppet hus på träningscenter i Sandviken och de erbjöd ett stort utbud av pass. Jag har länge varit sugen att testa Bodyattack och idag var dagen att testa. Jag och Filippas mamma drog iväg, hon hade testat en gång tidigare. Passet är konditionskrävande med mycket koordination och det ingår b la hopp, knälyft, armhävningar och det hela går väldigt snabbt. I realisen de kör nu ingick både skridskoåkning, skidor och fotbollsträning, alltså kondition och styrka om vartannat.

Det var hög puls redan från start och sen var det bara att hänga på. Det var jobbigt, svettigt, men roligt och mycket folk. Duktig instruktör som trots tempot hann med att visa och peppa på ett bra sätt. Ganska slut efter 45 min ordinarie pass är 55 min. Vi körde på med core direkt efter när vi ändå var på "G", även där jobbigt med effektiva övningar för mage och rygg. Kände mig ganska genomkörd när vi åkte därifrån kan jag lova :-)
Tjill tjill med smutt på ett glas rött!

2 kommentarer:

  1. Bara namnet låter ju jobbigt - body attack! Du verkar vara i toppform! Guuuuuu va du tränar! Blir du 40 snart eller........? /Anna

    SvaraRadera
  2. Anna, jag är INTE 40 än, men vet en som snart är det...!

    SvaraRadera