tisdag 18 januari 2011

Löpning, playdo och core

Idag var min kollega tillbaka på jobbet så nu är vi 2 av 3 ordinarie, men vi har ju en jättebra vikarie med oss så allt flyter på bra ändå.

Tog mig en springtur hem från jobbet idag, idioti kanske många tänker i halkan. Jag hade turen att få låna ett par "gummiskor" med broddar under av snäll kollega som man trär på skorna. Helt suveränt! Jag kunde springa på som vanligt med fäste under skorna och behövde inte spänna mig alls :-) kände inte av att jag hade de på skorna heller. Har haft mina funderingar på Ice bug, men är på tok för snål. Och nu har jag ju hittat lösningen. Fast jag vet ju inte vad dessa broddskor kostar för den delen heller. Det gnistrade på marken och min känsliga nos kunde lukta sig till våren...

Perfekt lösning!

Efter springturen iväg och handla med dottern, äta lite och sen göra en playdo deg. En illgrön deg till dotterns stora förtjusning, nu skulle det skapas. Hon är väldigt estetisk min dotter, tycker om att baka, skapa, dansa och uppträda, vilket är jätteroligt!

Drog sedan iväg med Maarit för lite core, vilket alltid är välbehövligt. Nu soffan och helt plötsligt en Marabou i handen och vad passar bättre än lite sockerintag efter träning. Ja, jag vet, inte det bästa, men sååå gott! Imon blir det teknikträning på skidor och då får man väl domen om det finns hopp för min passgång eller om det bara är att lägga ner...

Tjille!

2 kommentarer:

  1. Såna broddar har jag också, helt suveräna!!!! Matte köpte dem på Skohuset i Valbo för 70-80:- vilket är helt överkomligt...=)
    Ja vi syns imorgon då, först på förskolan och sen i spåret... Kan ju bli spännande att få en dom på skidtekniken.=)

    SvaraRadera
  2. Det är exakt sådana som jag har, finns på Sportringen nuförtiden och en alldeles OK peng kring hundralappen i stället för Icebugs för 1500 pix eller så. Lycka till, passgångaren! :-)

    SvaraRadera