tisdag 25 januari 2011

Jansa is the king!

Lång dag på jobbet till 16.30, hem och hämta sonen sen direkt till Sandviken för att hämta upp dottern som var hos en kompis. Passade på att stressa in på Mc Donalds för att få i oss lite middag, tryckte ner en mycket god El maco och stressade hem igen.

Väl hemma, exakt 6 min innan avfärd med klassikerkompis, hoppade i träningskläder sen mot teknikträning på skidor, puh. Jag kan intyga att detta inte är den bästa uppladdningen för skidåkning, med snabbmat och cocacola skvalpande i magen!

Vet inte vem jag ska ge eloge, Urban (som skrek sig hes om min teknik i lördags...) eller mig själv. Hursomhelst så hade något hänt med min skidåkning sen förra träningen med Jansa. Det stämde på ett helt annat sätt i min åkning idag, roligt. Visst får jag kämpa med min passgång, men när jag får till den så stämmer det bättre med tekniken ochså. Kvällens träning innehöll åkning med och utan "balanspinnar", stakning (uppför och plant), uppför och nedförsåkning, balans och hela tiden peppning och tips från "The king". Enkla tips på tricepsövningar och teknik framför spegel (Stig-Helmer varning!) och kanske det viktigaste, han tror verkligen på oss :-) Hoppas nästa tur ochså känns bra nu då och tack än en gång Jansa för att du ställer upp för iaf en del av oss ringrostiga tjejklassiker.

Tjillevippen!

2 kommentarer:

  1. Ja, riktigt bra har det varit de här två tekniktillfällena och som du skriver... Du har gjort oerhörda framsteg i din skidåkning! =) Otroligt duktig är du med tanke på hur länge sen det faktiskt är som du åkte längdskidor.

    Nu är det bara att fortsätta köra lite på egen hand och tänka på alla "små" detaljer så får vi försöka få till minst en teknikträning till tillsammans med Jansa.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Han verkar vara riktigt bra den där Jansa!

    SvaraRadera