söndag 30 januari 2011

Nöta, nöta, nöta...

Lugn dag idag, det blir lite grillning i lekparken på em bara. Verkar vara en härlig dag för det.

Igår kavade jag runt på golfbanan varv på varv på varv... Hade bestämt mig för långpass eftersom jag inte åkt riktigt långt någon gång. Nötte nästan bort snön kändes det som, för på vissa delar var det bara is på sista varvet. Is= livsfara, inget man ger sig in på i onödan med dålig balans! Tog det säkra och hoppade över backen med 90 gr vinkel och åkte genom skogen ist. Isigt även där, fick öva på pareringen vi lärt oss med Jansa.
Med mig hade jag Urban & coachen som sällskap, denna dag var det inte bara jag som gjorde vurpor utan alla 3 låg och sprattlade på olika ställen :-) Vurpor är inte sköna precis, jag testade flera varianter igår: framstupa ner på knäna, V-stil med sträckning i ljumskar och huvudet före och den klassiska rumpsittningen. Konstigt att inte div delar av kroppen ömmar mer idag!!!
Nu blir det lite vinterstudio sen grillning. Hoppar över combaten idag, men drar iväg med klassikerkompis på yogan för att hitta lugnet! Ja, jag kämpar fortfarande med yogan och tycker att jag kommit en liten bit i lugn och avslappning :-) Bra styrka är det ochså.

Idag hejjar jag på Ann & Linda som kör skidlopp i Årsunda. Hoppas de får en bra dag med sol, kanon vallning och braiga spår.

Lycka till!

Tjillevippen!

2 kommentarer:

  1. Tack för lyckönskningarna! Dom verkade ju funka bra. Är så jättenöjd över mitt resultat i dag. Det var långt över mina förväntningar. Å Linda gick det ju också jättebra för, synd bara att Inge Glid skulle envisas och göra henne sällskap hela vägen bara ;) !! Kram från Ann

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Mallan!!! Ja, det gick ju riktigt bra för oss idag fast det kändes inte som det när vi var ute i spåret och körde. Jag tyckte det kändes som att alla bra stakade om mig....fast så var det ju inte...

    Nu laddar vi för tisdag kväll igen!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera