lördag 22 januari 2011

Pisk av mannen...

Skidåkningen kan verkligen sätta äktenskapet på prov. Jag och Urban åkte ner till golfen på fm för att endast träna teknik och då fokus på min kamelgång! Jag har verkligen fullt upp med att tänka på vilken skida och stav jag ska sätta fram samtidigt, jag koncentrerar mig till 100% och detta gör att jag tappar allt annat istället.

Så idag åkte Urban bakom och bredvid för att se till att jag inte fuskade. Varje gång, vilket var varannan meter skrek han så vartenda djur i närheten försvann av ren skräck: P A S S G Å N G!!! Ett tag hade jag god lust att dra staven i magen på honom av irritation han tjatade även på om mina stavtag ochså. Herregud, jag slet som ett djur, kroppen inte helt hundra och samtidigt förvånad över hur barsk han lät där bakom! Det var bara att lyda order, aj aj kapten! De två sista km gick det faktiskt bra och då stämmer lite av resten av skidåkningen ochså :-) Men jag tänker så det ryker ur öronen.

Jag är nu helt övertygad att jag i mitt förra liv var en kamel!Igår grattade vi Anna som blev 40 år och idag lägger vi på 10 år och firar en 50-åring, men först lite pyssel hemma då Idas rum ska få sig en uppfräshning :-) Så då var man igång igen med rust, roligt ibörjan, less i mittenrusten och väldigt glad när det är klart. Ha en fortsatt bra lördag!

Tlillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar