tisdag 4 januari 2011

Paljetter och leopard...

Idag efter jobbet blev det en tur in till Valbo eftersom vi var tvungna att hämta en sladd. Och jag kunde ju passa på att leta efter något fint och festligt att sätta på mig. Första stoppet blev S-viken där jag köpte knoppar till mitt skåp som jag ska måla, sen vidare till Madame Nyberg. Denna gång med dottern i släptåg och som blev helfrälst även hon av butiken.

"Mamma, varför har du inte tagit med mig hit tidigare, det är ju så fina saker här"
Och den som blev först att handla var just dottern. Något vitt att sätta på väggen när hennes rum blir rustat. Hon är helt på det klara hur det ska se ut i hennes "nya" rum, ALLT ska vara vitt! Undra vad hon fått det ifrån?! Själv hittade jag två ljuskoppar i zink och en "girlang" med vita hjärtan på, lite fynd så där.
Madame Nyberg, Välkommen in!

Söta ljushållare i zink

Efter detta vidare för en tur in till köpcentrum. Mat på Ikea och shopping till dottern, ny ridhjälm och väst. Jag då? Ja, vad ska man säga, är man kinkig nog att inte vilja klä sig som en fiskfjällspaljett drottning i guld eller silver eller smyga runt som ett kattdjur i leopardmönstrat så får man väl vara utan, för detta var vad som erbjöds denna gång. Men vaddå, jag kan ju sitta hemma och myselda i mina fina nya ljuskoppar medan fiskarna och kattdjuren är ute och roar sig på krogen. Thats it!

1 kommentar:

  1. Men du som är en sån tiger hade väl kunnat köpa spräckligt? Håller med, var också ute och letade efter något flott men det får bli något gammalt (kanske jag är för gammal?). Ta något du har, det är ju inte så noga hörru! Läser i etikettboken att klädsel kavaj för tjejer innebär kjol, klänning eller byxa som är något finare än vardagsklädsel. Kan ju vara exakt vad som helst!!!!! Huvudsaken du kommer och piffar upp tillställningen så lovar jag att inte gråta den här gången! :-)

    SvaraRadera