måndag 26 mars 2012

Helgen

Vilken helg!
Fredag:
Slutade tidigt och hann med både det ena och det andra innan vi drog till stallet. Ida hade dressyrträning för Lena och Ida var nöjd, Leon låg och sov när vi kom så jag vet inte om han var lika nöjd, stackarn. Hem till god middag. Tre stalltjejer sov över och det var fnittrigt värre, tills jag tröttnade vid halv tolv, sen blev det tyst...!

Lördag:
Klockan ställd tiiiidigt! Började flytta åt mamsen vid 8, bubba, bära, lyfta. Vek av vid 10 för att träna Bodystep. Gick betydligt bättre än första gången även om armarna nästan slår knut på benen när det gäller kordination. Fartigt, jobbigt och svettigt, men helt klart roligt!

Hem, snabb dusch. Till stallet för att mocka, sniffa stalluft och gotta sig med kaffe i solen medan Ida red ut i skogen. Till kvällen blev det grillat som smakade underbart gott.

Söndag:
Även denna dag ställdes kl tiiiidigt! Jag ställde den på 6 eftersom jag inte hittade någon inställning på ifånen, så tänkte jag att då är ju kl 7. Nuförtiden sköter tydligen telefonen detta själv och jag var alltså uppe och rantade kl 6. Tyckte väl att Ida var otroligt trött trött när jag väckte henne 6.20.

Var iaf i stallet vid 8 och tog en tur i skogen på George tillsammans med Ida, Camilla och Filippa. Ingen björn i sikte, men våren hade verkligen kommit med stormsteg. Mycket bra start på dagen. Hem och fortsatte sedan till Valbo med mannen. Cykelskor, cykelglasögon och hjälm till mannen inhandlades. Hann även handla en tröjja som jag bytte efter 20 min, ingen tröjja för mig alltså. Urban skapligt matt. Försökte söka tröst hos JC-Jonas, men har va ledig. Kände väl på sig att jag skulle komma...

Kvällen avslutades med ett svettigt spinning-pass och sen nedvarvning med yoga!
En bra helg med andra ord.

1 kommentar:

  1. Mäh, bytte du bara en grej! Och på samma ställe dessutom. Nu blir jag förvånad. :) Snygga pjucks, snart drar vi ut på vägarna va?

    SvaraRadera