måndag 5 mars 2012

Schlager-Malin

Vilken kanondag igår, solen sken från klarblå himmel. Åkte till stallet före lunch för fix med Leon innan Idas dressyrträning för Lena. Ett konstaterande är att rida för mamma och rida för tränare är STOR skillnad. På lörd hade jag lektion med dotter och lyhördheten var väl inte på topp sen kan man lätt sakta av när det blir för jobbigt. Men rider man för tränare ger man järnet och biter ihop, även fast hon sa efteråt att helst hade jag velat skritta mot slutet för jag var så trött... Stor häst och liten och späd dotter gör att hon minsann får jobba, jobba, jobba. Något som i längden ger resultat som med all träning!

Stall och frisk luft gör Mallan trött och jag somnade på soffan vid 17, en liten lur var det tänkt. Som tyvärr blev längre än jag tänkt och "sov över" träningen. Sur som en ättika var jag, vilket skit! Som tur var lättade en söt tjej upp mitt humör när hon levererade ett paket. Ett paket från Aerostep med detta i paketet...
...

...ett schlager-kit! Boa, lösögonfransar, mick mm. Vilken schlager pingla jag blir! Namnet schlagerMalin kommer från ett av mina barn på avselningen för några årsen och det hänger fortfarande med. TACK så mycket, ska göra mitt bästa för att inta rollen som schlager drottning.


Nu blir det sova efter ett core-pass. Kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar