söndag 11 mars 2012

Monkey head!

Igår startade jag min dag tidigt med en tur till häst med Ida, tyvärr är det ju isgata överallt och man är livrädd att hästarna ska göra sig illa. Dagen till ära red jag en d-ponny med driv i. Inte helt fel att bli ponnyryttare igen.

Dagen fortsatte med taxiverksamhet innan jag kunde landa på Aerostep på medlemsdag. Första passen var Brazilian dance workout med Pilar Matta som hade rytmen i kroppen minst sagt, jisses vad häftigt. Jag kände mig inte lika häftig i mina höftvickningar måste jag säga, men det var ett pass med hög puls och svår koreografi.

Nästa pass var kettlebells som Magnus Lindroth höll i. Mycket bra pass med tydliga instruktioner och nya tips och ideer och den träningen gav verkligen effekt, baksidan av låren är lite ömma idag. Han fortsatte sedan med en form av poweryoga och där imponerade han stort. Killen hade (på sin muskulösa stora överkropp...behöver inte säga mer) en otrolig koll, han vred, skruvade, lyfte kroppen på det mest otänkbara sätt. Coolt!

Han fokuserade stort på andningen, in-och-ut andningen, hur man lär sig fokusera på andningen. Tänkvärt är att männsiskan tar sitt första andetag genom in-andning och det sista sker genom ut-andning. Han förklarade hur han kämpat med yogan och sig själv från början och hur han hade ett "monkeyhead", apor som hoppar från träd till träd, alltså svårt att släppa livspusslet medan han tränade yoga. Där kände jag igen mig helt, men att det blivit bättre. FOKUSERA, heter det visst!

Dagen har bestått av dressyrträning för Ida och lite träning för mamman. Imon, ny vecka med nya tag och den startar vi väl med core-träning, visst då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar