söndag 18 mars 2012

Nostalgi på hög nivå!


Några saker fanns det sparat hos mamsen fast hon hade rensat ur det mesta. Några gobitar fanns kvar och det är inte lätt att kasta minsann. Men jag gick in med mottot att inte spara på saker som ändå bara kommer att ligga. Vissa saker svårare att kasta än andra. Detta är några saker som fanns bland kartongerna.

När man kommer till kläder blir man ju grinfärdig hur de spökat ut sin dotter. Kolla in samemössan med en större tofs än mitt huvud, mycket stickat blev det. Är man född på 70-talet hör ju liksom orange färg till modet. "Malin" tröjjan är en bebiströjja och jag måste ju ha varit hur "inne" som helst. Dockan med den smala midjan minns jag och även nallen, den blåa filuren har jag sytt själv (näha...) och den minns jag och var stolt. Imperiet på kasset-band är ju ochså en klassiker, fast i i äldre ålder.
Nostalgi...

1 kommentar:

  1. Den där Imperiet-kassetten kan bli dyr.....
    Roligt att se dina grejer, förstår att du har svårt att skiljas från vissa. :(

    SvaraRadera