lördag 17 mars 2012

Mysfredag

Kompade ut en timme tidigare för att styra mot stallet där Ida skulle vara med i klubbtävling i dressyr. Ganska nervös tjej hade fått hjälp av snälla kompisar och Leon var stylad och klar.

Leon har en viss tendens att fatta fel galopp i vä varv, något som Ida inte riktigt fått till än. På framridningen fattade han helt korrekt galopp och galopperade lugnt och stabilt, inne på banan fattade han typiskt nog fel galopp, men galopperade lugn och stabilt, vilken rackare. Annars skötte de sig bra inne på banan. Mötte upp henne ute och hon såg så besviken ut...Ok, dax för peppning alltså, hennes kommentar:

-Det var ju INGEN som applåderade åt mig!!!
- Nä Ida, i dressyr brukar man inte applådera, ingen annan har fått applåder!
- Näha, men va roligt det var!

Inte lätt och vara 10 år och bli besviken när man inte har publiken med sig :-)

Alla fick rosett, vilket är stort när man är 10 år
Kvällen fortsatte med hämtmat och mys med godis i soffan, vilken härlig mysfredag.

Idag startar projekt flytt från barndomshemmet och jag ska nu bege mig till mammas lägenhet och rensa saker. Troligtvis kommer jag både få skratta och gråta över alla minnen som väntar mig.

1 kommentar:

  1. Duktiga Ida!! Men hälsa henne att det är ¨många gånger som bara "närmast sörjande" dvs hästskötare odyl applåderat fast man är vuxen med;)! Å ibland kan det vara bra för hästarna kan ju bli spattiga om det blir för mycket liv...

    SvaraRadera