söndag 20 juni 2010

Em på akuten :-(

Gårdagens em tillbringades på akuten i Gävle :-(

Ida och hennes kompis gungade tillsammans på gungan i lekparken när kedjan small av. Båda flög väl ganska rejält vad jag kan förstå när Ida och jag var ner till lekparken och hon visade var hon hade landat och var kompisen hade landat. "Men jag minns inte riktigt hur mamma"

Lång väntan på akuten och två gråtande tjejer på samma rum när läkaren kom och skulle reda ut vem som var vem och hur allvarligt det var. Kompisen hade mer ont än Ida så hon fick rtg först. När hon kom tillbaka hade Ida fortfarande inte ens kommit upp på rtg eller blivit undersökt av läkaren.

När han kommer in med svaret till kompisen säger han till mig "rtg:a de aldrig Idas armbåge?" Vaddå, hon har ju inte ens varit på rtg än, sa jag!!!!! "Ok, då var det väl de gamla bilderna jag såg!" De gamla bilderna, det var de som de tog för 3 årsen när hon gipsade samma arm när hon hade en spricka! Gahhaa, var det dagen som var stressad, eller håller Sveriges sjukvårdssystem på att kolappsa????

Kompisen blev kvar och Ida är lite öm och mörbultad idag, gullfian. Det blir nog en slappardag idag. Eller kanske en bio. Inatt vid 04 rasslade Urban in ochså eftersom de regnat hem från Norge och istället gjort ett stopp i Idre för fiske. Skönt att han är hemma, inge roligt att en i familjen ute på vägarna.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar