torsdag 17 juni 2010

Springtur med Mari

Slutade tidigt idag, det var tur det för det blev inte många timmars sömn inatt. Kunde helt enkelt inte sova, pigg som en lärka. Men när väckarklockan ringde 05.00 då var man minsann sååå trötter. Hade dessutom Pettson och Findus sånger som spökade och gnolade i mitt huvud. ...Ska du plocka fjädrar från min stjärt, är det bäst du plockar dem med snärt! Stackars mina arbetskollegor, de får stå ut med att jag är inne i en Pettsson och Findus period och kan ju säga att den cd:n går varm just nu på jobbet! Bara älskar Pettssons hönor Prillan och Barbro...

På kvällskvisten blev det en springtur med Mari. Vi hade förberett oss för en tur runt Storfly, men en viss tvekan fanns för många har visst sett björn där. Vi peppade oss och bestämde att ta den turen ändå. Väl uppe på Korsåvägen träffade vi en kille som frågade om vi skulle på björnjakt! Det hela blev ju inte bättre av alla hans historier om sina möten med björnar både häromkring och på andra ställen. Vi valde att springa efter Korsåvägen istället med musik på i min mobil och vi sprang även i gruset för att låta mer och pratade väl i princip hela tiden, för det skulle vi göra sa killen med björnkoll. Turen fortsatte mot Robban och sedan ett stopp hos Linda som stod för lite vätska. Det var varmt att springa och att desstom prata hela tiden är jobbigt. Väl framme vid Hoforshallen hade vi sprungit en mil.
Tack Mari för sällskapet, och för att du släpade med mig, för hon vill ju inte gärna gå Mari inte, man kan ju bli stel då. Puh!!!

Tjillevippen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar