söndag 27 juni 2010

Sommar, sommar och sol...

Efter en slapp lö em bestämde vi igår att vi skulle ta en löptur på kvällen i det härliga vädret, jag och Urban. Det var varmt, men ändå inföll sig en otroligt härlig känsla i kroppen när man intog skogens lugn och dofter. Jag hade sagt åt honom att han inte fick springa ifrån mig, fortfarande livrädd att träffa på en björn i skogen. Jag såg hela tiden ryggen på honom så det kändes tryggt iaf. Istället var det vi som höll på att skrämma ihjäl en häststackare i backen ovanför stallet, först kom Urban springandes sen kom jag flåsandes efter det, stackars poppo, men hon satt som tur var kvar efter en snabb helomvändning till häst.


Väl hemma ringde en jobbarkompis och tyckte vi kunde komma upp till Edsken till deras husvagn och ta en öl. Snabba ryck, ordnade barnvakt med snälla grannar och cyklade upp. Vädret var fortfarande kanon och det smakade gott med det som bjöds i vagnen. Eftersom vi hade barnvakt blev vi inte så långvariga.


Nu har jag precis satt till mig i soffan med lite blåbärspaj efter ett svettigt combatpass och som avslutning en prommis runt stallet med Urban. Tänk att han blivit en sådan "promenadkille" även om han hellre springer, säger han. Nu blir det att mumsa paj och sen sova för jag har hört ryktas att man ska jobba imon...


Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar