måndag 14 juni 2010

Fältävlan, sommarfest och löpning...

Gårdagen tillbringades vid ett vattenhinder på ridskolan hela dagen som hinderdomare tillsammans med Ywonne. Inte mycket hände där, några hästar stannade och en avfallning strax före hindret. Den ryttaren som ramlade av var MYCKET ARG! Hon vände bara på klacken när jag kom fram och frågade hur det gick, svarade mig inte ens. Så dåligt uppträdande på en tävlingsplats, ush och fy!!!

Annars var det mycket fina hästar och Carmens stallkompis vann även en klass med sin duktiga ryttare Josse. Carmens andra stallkompis skötte sig ochså exemplariskt och kom på en hejdundrande 11:e plats. Även Frida vann sin klass. Grattis tjejer!

Imorse ringde klockan 05 och jag hade igår somnat runt 00, men upp kom jag. Var på jobbet minuterna efter 06 före städerskan faktiskt. Denna dag var av nån konstig anledning väldigt lång, timmarna gick sakta och verkligen masade sig fram. 17.30 var det sommaravslutning och det var stor uppslutning bland föräldrar och barn, roligt.

Hem och kollade läget sen upp till mamma med vår bil som de ska låna imon, eller vår bil, det är ju egentligen hennes bil som vi lånar. Hade löparkläder på mig och tog mig en springtur hemmåt, kändes riktigt bra faktiskt. Förutom att jag nu har ont i halsen, men vaddå, börjar ju vänja mig nu med Mr Virus i kroppen.

Sen blev det en promenad med Maarit i det fina vädret. Naturen visar verkligen upp sin bästa sida den här årstiden, allt är ju liksom så härligt med grönska och underbara dofter. Promenaden blev väl lite längre än planerat, men man ville liksom njuta av vädret och det tar emot att gå in.

Nu blir det iaf mys med älsklingen i soffan.

Tjillevippen!

1 kommentar:

  1. Nu går det att skicka kommentarer igen! Det jag skulle säga i förra inlägget var - vilken vacker dikt! Och så grattis i efterskott till Limpan förstås. Tack för en härlig promenad i går, det måste vi göra om snart! Kram!

    SvaraRadera