torsdag 12 augusti 2010

Grattis Ida 9 år

12 aug 2001
...16.46. Efter 2-3 krystvärkar. En flicka som skriker genast...
...Tösen ammat hela natten...

Ha ha, en flicka som skriker genast, jo, det var Ida Olsson det som kom till jorden, Lilla O:et som idag fyller 9 år. Sötaste lilla Ida, som Linus döpte henne till. Jag hade väl mer eller mindre bestämt mig för Ebba eller Thea. Det blev ändrade planer när Linus kom och tittade på henne, hon ska heta Ida, som Emils lillasyster. Och så blev det med det.

Idag är det kompisar som gäller och lite hästar ochså och nu börjar den "lilla" tjejen 3:an.

Idag firar vi henne med bravur!

Grattis sötaste Ida!
Jag önskar dig
Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar eller makt
Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg
men, kraften att vägen gå
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på
Jag älskar dig!




1 kommentar: