söndag 15 augusti 2010

Weekend i stockholm med midnattsloppet

Hemma igen efter en fantastisk helg i huvudstaden. Jag och Urban firade vår 10-åriga bröllopsdag med en hotell weekend, vilket man borde göra oftare, alltså ta en helg alldeles för sig själva, det ger en lite extra energi :-)

På fredagen bestämde vi träff med min kusin med sambo, Max och Kevin. Vädret var underbart varmt och det kändes nästan som utomlands. Vi åt middag vid slussen på båten Patricia, vilket låter som nån strippclub eller nåt sånt, men det var trevligt att sitta ute på däck. Lite öl och drinkar och trevligt sällskap förgyllde kvällen.

Sovmorgon på lö och hotellfrukost, man mer eller mindre rullade därifrån, åhh, va jag gillar hotellfrukostar!!! Till kvällen väntade midnattsloppet, men vi hade fortfarande inte bestämt om vi skulle delta eller inte för jag hade ont i halsen och örat, vilket skit! Drinkarna kvällen före kändes ochså i kroppen, vilken URDÅLIG laddning, skämmes ta mig f-n. Vi tillbringade lö med strosande i affärer med god guidning av Kevin. Tack för det. Jag bestämde mig för att springa och laddade med vatten i mängder.

Det var inte så svårt att hitta till startplatsen eftersom alla hade lika neongula tröjjor som deltog.
Vi startade i näst sista ledet och när starten gick var det varmt och trångt vilket gjorde att det gick sakta de två första kilometrarna. Efter vi sprungit i kanske 1 km blir jag kissnödig, leta efter en lämplig plats och sen fortsätta. Efter 1,5 km in i en tunnel, mörkt med blinkande laserljus, trångt och varmt, där ramlar jag, skit, skit, skit upp igen och vågade knappt känna efter var det gjorde ont utan fortsattte haltande, men det onda gick över som tur var. Det var en rolig bana att springa med några tuffa stigningar. Jag och Urban sprang ihop hela tiden och det kändes riktigt bra med både flås och styrka vilket kändes skönt eftersom de känts sååå tungt att springa tidigare. Garanterat något vi kommer att göra om, vilken folkfest.

Sovmorgon sönd, frukost och lite strosande sen hem. Hemma iväg på möte med stafettgänget om de sista detaljerna för helgens vasastafett, bara att börja ladda om.

Imon börjar jag jobba och det känns väl sådär, hade gärna varit ledig nån vecka till!


Tjillevippen!

1 kommentar: