onsdag 25 augusti 2010

Lååång början på veckan

Började denna vecka med 11,5 timmars jobb på måndagen och har sedan haft två långa dagar till. Det märks att barnen har varit lediga, det pratas, fnittras och testas nya saker hela tiden, det verkar vara lajbans att börja på förskolan igen :-) De har ju blivit lite "större"nu ochså genom att de bytt avdelning och nya utmaningar ska provas. Och det märks, vilket är roligt att se.

Igår sprang jag hem från jobbet, skönt att vädra tankarna på annat, blött väder, men jag var relativt överens med både benen och flåset, men så var det ju asfaltslöpning ochså. Ikväll tog jag mig en skymningstur runt stallet, tur som jag hade följde Ida med på cykel, riktigt läskigt att springa när det börja skymma och man inte riktigt har koll på vad som lurar i buskarna. Nej, inget för en mörkrädd hare som jag är.

Idag fick jag besök av bästa Fian. Mycket att prata om, som alltid. Allt från 14-åringens tonårsromans till rynkor lite här och där. Börjar vi bli gamla? I vissa avseenden kan tyckas, men unga i sinnet än iaf. En helg bestämdes för vår årliga träff i Skommarhyttan, jippie! Vi har haft sjukt roligt de gånger vi släppt loss där, jag , Fia och skogen utanför. Ok, ett gott sällskapsvin har ju ochså gjort oss sällskap.

Nu är det dax att lägga lockarna på kudden och sova en stund, klockan ringer 05, på tok för tidigt!!!

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar