söndag 22 augusti 2010

Vasastafetten 2010

Så var den över för denna gång, Vasastafetten. I år förbättrade vi tiden med 37 min och gick i mål på 8.17 förra året 8.54.51. I klassen mixade lag kom 222 lag i mål och vi gick i mål som lag 147. Bra jobbat hela laget! Vädrets makter var detta år omväxlande, i Sälen 08 på morgonen var det 12 gr och duggregn när Urban stod på startlinjen för att senare skina upp och en fuktig värme gjorde att de senare löparna närmast gick upp i kok.

Hur är min sammanfattning detta år då? Jo, Tungt, tungt, tungt! Var väl sådär laddad i väntan på min tur, men när Fredrik som sprang före mig blev förvarnad på blocket ökade adrenalinet betydligt. Växlingen gick bra då det strulat lite på andra sträckor. Första 2 km gick bra, sen kändes benen som stockar och flåset mer eller mindre sprängde mina lungor. Varför?
Tycker jag har tränat betydligt mer detta år, men tränat betydligt för lite backe. Men vad vill jag med min träning, har jag egentligen något mål, och måste jag ha det??? Absolut, tycker Urban, det är målen som gör träningen möjlig och rolig. Iof har han ju rätt, jag kanske ska utesluta mina avkopplande löparturer och gå in stenhårt för att bli mer uthållig och snabbare, men är det verkligen det jag vill med träningen, ja, inte vet jag. Det enda braiga var väl att jag sprang in 4 min sen förra året fast jag i spåret var fastbeslutsam, att nästa år ska jag inte vara med. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Min banprofil


Det roligaste citatet denna helg kommer från Erik, med en öl i handen softande efter mål säger han något i stil med:
"Nog måste det väl finnas enklare sätt att umgås på"

Ja, Erik, det finns det säkert. T ex ett sällskapsvin, men hur många behöver man vara för att det räknas som ett sällskapsvin då?
En rolig helg har vi haft med missförstånd, felaktiga sms, peppning, skratt och detta år även fest på kvällen. Tack till Therese och Niklas som delade med sig av sängplats!
Tjillevippen!

3 kommentarer:

  1. Tack själv för en rolig helg!!! Klart du ska vara med nästa år igen och nu tycker jag att du även ska suga på karamellen och anta utmaningen att genomföra tjejklassikern tillsammans med oss andra... Vi få peppa varandra i skidspåret i vinter!!=)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska köra tjejklassikern! Grattis till en bra prestation i helgen, då får berätta om alla detaljer på lördag....

    SvaraRadera
  3. Ska suga ett tag till...Hmm Kanske inte känns så lockande nu när man tyckte det bara gick skit i helgen. Detaljerna kan nog din man ochså förmedla Maarit, härligt gäng iaf. Ja, syns på lördag.

    SvaraRadera