tisdag 3 augusti 2010

Långpass

Efter en sen gårdagskväll/natt på Nilssons altan med mycket onyttigt på både tallriken och i glasen, vaknade jag 9.30, lite tung i huvudet, hääärligt med sovmorgon! Hade bestämt mig för ett långpass med Asicsen på idag så det var väl bara att snöra ihop skorna, svälja en ipren och bita ihop!

Det blev 13 km med solen gassande i pannan, de svala vindarna var verkligen välkomna, men annars skönt väder att springa i.

Hem, snabb dusch och iväg till Valbo för att handla de sista sakerna till Idas födelsedag. Vi började på min favvoaffär Madame Nyberg, hittade väl inget där till Ida, men dock till mig själv. En vinhållare, passande så här i semestertider. Så fin affär, men hade inte så mycket i min smak denna gång. Vidare in till köpcentret där det blev desstå mer inhandlat. Men ändå saknas vissa saker som verkar vara hopplöst att få tag i. Några saker som står på hennes önskelista är en häst och en biljett till Holland, där Huset Anubis spelas in.

Nu är det Allsång på skansen, men vad är detta? Finska skrikiga kören, Gösta Linderholm och någon skrikande rappare, hjälp hela säsongen verkar bara vara dålig och rörig. Nu slängde de in en bröllopsvisa och den var ju fin iaf.

Imorgon blir det en tur till Gävle och fiskerestaurang står på menyn, hoppas de har kött ochså, men det låter ju galet på en fiskerestaurang.

Tjillevippen på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar