tisdag 1 februari 2011

Bytt är bytt...

...och kommer aldrig mer tillbaka! Nu pratar jag om min passgång som jag numera verkar skrämt bort, jippie!

Jag var inte upplagd för teknikträning skidor idag. Magen är inte sig lik, olustig känsla som t om gjorde att jag gick hem före lunch igår på jobbet. Lite bättre idag och har jobbat, men fortfarande en konstig känsla som inte ska vara där. Hur som helst, hämtade upp Ann och bet ihop, vilken tur! När jag väl stod på skidorna efter omvallning på plats (Urban som sliter så med mina skidor...) så inföll sig en glad känsla i kroppen, det var riktigt roligt att åka skidor idag. Denna Jansa & broder gör det roligt att åka skidor, han och brorsan peppar, tipsar och berömmer så det kan ju inte annat än bli roligt. Det var isigt och man fick upp en livsfarlig fart vilket medförde två vurpor, aj, aj! Stackars våra kroppar och framförallt rumpor, de kommer aldrig bli sig lik någemera, för de hinner ju aldrig läka blåmärkerna innan det är dax för nya :-)

Dagens träning innehöll framförallt dubbelstakning och diagonalåkning. Med lite lätt motlut övade vi vår dubbelstakning tills den satt som smäck. Det är ingen idé att fuska för de ger sig inte de två bröderna. Man har en efter sig och en som vässar tekniken mitt i backen. Sen nötte vi diagonalåkningen på samma sträcka. Även idag lades vikten på hur viktigt det är med balansen för att allt ska sitta. Jättebra träning idag ochså alltså! Tack!

Over and out!

1 kommentar:

  1. Vi som sa i bilen upp till träningen att vi inte var upplagda för skidåkning. Va fel vi hade ;) ! Lika roligt och givande denna kväll. Känner mig näst intill lyrisk! Ja, kan inte annat än säga att Jansa och hans bror är helt suveräna. Tänk att längdskidåkning kunde bli så roligt =) !

    Tack Jansa och Staffan!

    Kram och God Natt från Ann =)

    SvaraRadera