söndag 20 februari 2011

Ok, jag lägger mig!!!

Idag skulle Urban ha tävlat skidor i Falun, men blev slagen av kallgraderna. Istället blev det en promenad när graderna letat sig uppåt lite. Det är underbart vackert i skogen nu med all snö, synd om råddjuren bara med sina små taniga ben. Besvärligt att ta sig fram och ska de då bli mat till någon så gäller de att vara kvick i den djupa snön , stackarna!

Igår var det Super saturday på Aerostep med olika pass att prova på. Ett av passen jag testade var Challenge med superduktiga Maria, en glad och peppande tjej som ger energi. Detta pass var jobbigt må jag säga. Man tränade i par och turades om med div övningar b la burpees, armhävningar och knäböj fördelade på 10, 15 & 20 rep. Passet var 30 min och det räckte kan jag säga, himmel vilken träningsvärk jag har idag. Mycket beror nog på att jag inte tränat ordentligt på 2 veckor. Imon kommer nog även magen att ge sig tillkänna efter coren.

Något vi har varit oense om i vinter här hemma är om crosstrainern ska in igen från friggebon eller inte. Ok, en bra träningsmöjlighet OM DEN ANVÄNDS! Det gjorde den inte den utsträckning vi hade tänkts oss förra året sen tar den "fula" saken sån plats ochså. Jag vill inte ha den i vardagsrummet, men hur kul är det att stå och trampa i garaget då! Så jag lägger mig och på eftermiddan ska uslingen släpas in och nu j-r ska det trampas Urban!!!!!!

Just nu kämpar Maarit och Carina med 5 mil på skidor, hoppas, hoppas det går bra och att det inte är alltför strävt i spåren så de får lite glid gratis idag. Kicki har nog ochså kört skidor idag och hoppas hon är nöjd med sig själv för du är bra tjejen!

Hej hopp!

4 kommentarer:

  1. Ha, ha! Du får väl måla eländet vitt så kanske det matchar! :-) Och tack för tummarna, det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Ställ den vid fönstret så kan vi heja på när vi ser ATT den används!
    anna

    SvaraRadera
  3. Om inte annat kan den vara bra att hänga saker på....
    Häxan

    SvaraRadera
  4. Det värsta är väl att det kan hamna både det ena och andra på fulingen, men nu ska det trampas...eller inte!

    SvaraRadera