tisdag 8 februari 2011

Hur gör man???

Skippade skidåkningen idag och gick på Hanssons med barnen istället. Dubbelstakningen byttes ut mot en krämig biskvi, Mmmmmm.

En fundering, jag är väldigt dålig på att peta i mig vitaminer och andra nyttiga tillskott förutom en c-vitamin då och då och lite frukt. Nu har jag fått tips angående min stundande förskylning, halsfluss, inbillningssjuka ...What ever... att Esberitox som ger imunförsvaret en laddning styrka, ska vara bra, men eftersom min kropp inte är van vid annat än polly vid sjudom och möjligtvis en alvedon så sägs det att det kan bli motsatt effekt. Alltså kroppens alla sovande virus och baciller vaknar till liv och startar ett världkrig i kroppen!!! Och det lagomt tills på lördag!!! Hur gör man? Tips och ideèr mottages tacksamt. Häxan kanske har någe dunder :-)

3 kommentarer:

  1. Malin! Vilken mysig blogg du har!!!!! Själv är jag åxå dålig på att äta tillskott o vitaminer men när jag väl gör det så märks det sån skillnad!!!Pröva nu när du blir frisk en rosenrot om dan/o nån multivitamin och du kommer känna skillnad!!!Rosenrot är SUPER för oss trötta 70-talister!!!Kram Sara(kusinsambo)

    SvaraRadera
  2. Klart du törs ta esberitox! Jag vaknade med tjockt huvud o lätt förkyld i går. Var o köpte både esberitox o echinaforce direkt o tagit det hela dan i går o i dag + lite c-vitamin! Å peppar peppar så känner jag mig mkt piggare nu! Så testa det nu, du har inget o förlora:-)! Nu måste vi vara pigga o fräscha till lördagen! Krameli kram fr Ann

    SvaraRadera
  3. Jag testade Esberitox det funkade inte på mig men jag kan redan ha blivit för förkyld för det verkar funka för alla andra. Men som Ann säger inget att förlora. Kan få lite ont i magen av för mycket bara. Jag tjatar ju om min ingefära men den hjälper mot halsont, koka en rejäl bit riven ingefära ha i honung och citron. De river som f-n i halsen.... Medans jag ändå håller på då.... Smörj tex Vicks el dyligt UNDER fötterna, sätt på strumpor sen gå och sov! Har en hel bok med knep som du kan få botanisera i....;) Sänder Häxkraftskramar till dig nu!!

    SvaraRadera