söndag 6 februari 2011

Ikea igen...!

Har idag besökt Ikea för andra gången den här veckan. Den här gången var det till lilla O:ets rum. Så på em blev det att iordningställa hennes rum som blev såå fint. Och det bästa av allt, hon är så nöjd och glad. Nu fattas bara lite lister och annat tjafs (som oftast dröjer av någon konstig anledning)

Fondvägg med liggande brädor under snedtak


Idag var långpass skidor i Högbo inplanerat, men det ville inte kroppen. Har kännt mig lite "konstig" hela veckan och väntar bara på att febern eller kräksjukan ska komma, men det händer ju liksom inget. Kanske börjar jag bli nervös för den stundande helgen med 3 mil på skidor. Borde ju ha åkt lite mer, borde ha tränat mer teknik, borde tränat mer balans. Framförallt, hur stannar man???
Men eftersom jag inte heter Kalla eller Haag i efternamn funderar jag inte mer på det nu utan fokuserar på att åka 3 mil, äta bullar efter vägen och kanske prata med någon/några fler trevliga girls som ochså ska ta sig runt de 3 milen ! 3 mil!!! För ett år sedan var jag helt ointresserad av att åka längd och var så imponerad av mina kompisar som åkte skidor och lopp, något som för mig var helt otänkbart. Men så kom en liten klassiker i vägen och den lilla klassikern innehöll just längdskidor! Jag kan inte säga att jag tycker det är särskilt kul och fick jag skulle jag hellre välja bort det, men som sagt bara att ta "balanspinnarna" i snön och staka på...
Nu väntar lite Ove Sundberg och en ny sprudlande vecka och då hoppas jag att den rätta orken kommer tillbaka med besked!
Sen blir jag så f-d när det inte går att skriva i stycken som det tydligen inte går i det här inlägget, vatta tjafs!
Tjillevippen!

3 kommentarer:

  1. Bra inställning till lördagens lopp, Mallan! Exakt så ska det vara för oss glada motionärer. Lite bullar, lite snack, lite bakhalt och trevligt. Tävlandet kan vi lämna åt Kalla och gänget. Kom ihåg att ladda mentalt i veckan - jag inte rädd, jag kan stanna. :-) Kramis och hoppas du inte blir sjuk nu!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra inställning ni har det ska jag plocka med mig under det här året! Att det ska vara trevligt något roligt man gör för sin egen skull... Jag lider nämligen av sjukdomen prestationsångest de lux=( Så fort det blir tävling infinner den sig, men nu ska jag försöka kämpa med att det är för min skull. Träna för att må bra inte tävla.. Säger hon som försökte springa ikapp med Torgny Mogren i augusti! Ja,ja tar med mig era ord iallfall!
    Kram Häxan

    SvaraRadera
  3. Vilken skön inställning du har och klart att loppet på lördag kommer gå galant för oss alla!!! Vi kör utifrån våra egna förutsättningar och framförallt ska vi njuta av skidåkningen. Det ser dessutom ut som att vi kommer få fint väder och någon grad kallt!=)

    Kram från lilla meteorologen

    SvaraRadera