onsdag 2 februari 2011

Godis är gott!

Allt detta snack om näringsriktig och nyttig mat och att sockerbehovet bara är en myt, man klarar sig utan det. Ja, det låter ju suveränt att bara släppa behovet av socker, bara sådär. Hur bär man sig åt? Får man i sig nyttig och näringsrik mat under dagen med bestämda måltider behöver man inte sockret, men Socker ger ju energi ochså.

När man tränar är det viktigt att få sig hela kostcirkeln, kanske mer viktigt än om man inte tränar. Jag är totalt hopplös, har ingen karaktär alls. Efter träning är suget ännu värre och jag kan nästan bli sur om jag inte får i mig det uppiggande sockret, letar förbrilt i alla vrår efter något "gott" att äta, även om jag ätit riktigt under dagen.

Jansa sa igår att det viktigste, enligt han, var att få i sig mycket fett sista veckan innan ett lopp, så att man "göder" upp cellernas fettförråd, kolhydrater var mindre viktiga. Kanske nästa veckas fettintag gör att sockerbehovet minskar, hoppas!

Hur som helst så ska jag försöka hålla mig till helgen för att överdosera godisintaget och kanske man t om kan komma så långt och vara en bra förebild och bara äta godis på lördagar. Men vill jag det egentligen, vad tråkigt, nej, man MÅSTE ju få unna sig lite, eller vad tycker ni?

Varför jag skriver om detta är att jag precis desperat sprättat en chokladask från jul för att stilla min abstinens (även hetsätit en pollypåse på em), är jag illa ute??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar