lördag 5 februari 2011

Träning, rust och stall en solig lördag

Nu börjar Idas rum ta form, väggarna är vita och en fondvägg av liggande brädor är på plats, kanske en målning till av brädorna bara, det kommer bli jättefint när det blir helt klart. Lite pyssel och deltaljer som Ida vill ha det sen så. Och då kan det bli lite ordning i huset igen, det är inte klokt vad rust av ett rum kan skapa oreda i hela huset.

Denna soliga em har Ida och jag tillbringat i skogen med Tham. Underbart härligt väder! Oturligt nog mötte vi en cross även denna gång och Tham blev jätterädd, men nu stod jag på marken och kunde ta i honom. Den här gången var det iaf en VETTIG åkare som såg situationen och saktade ner och körde sakta och lugnt åt ett annat håll, puh, man är inte särskilt kaxig med några hundra kg hästkrafter som studsar på vägen.

Solig ridtur

Fm startade upp med ett tufft core-pass med Carina, himmel vad hon kör hårt kvinnan. Sen fortsatte jag på darriga ben med ett teknik-pass combat. Riktigt nyttigt att få nöta både kickar och slag och få hjälp att få till det så bra som möjligt. Vi tränade med stora rörelser för att bättre få till dom rätt. Jag har svårt att få till Roundhose kick, får inte till vridningen riktigt, men träning ger färdighet, det vet jag ju sen skidträningen :-)

Känns nu som jag är värd en bastu och lite god mat, så får det bli. Sen är det ju mello ikväll ochså för 17, hur kunde jag missa det????
Tjille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar