lördag 26 mars 2011

Löpning och bio!

Hej och hå, veckorna går verkligen fort. Det känns som om det bara är måndag och fredag hela tiden.

Idag klev jag upp med tuppen och väckte Ida som skulle följa med Ronja och Susanne på hopptävling med Maschan till Avesta. Vilken lycka, vet själv hur spännande det var att få följa med någon äldre på tävling och, som det hette på den tiden, vara hästhållare! Någon äldre på den tiden kunde vara t ex Ywonne, som var lite av en idol, vilket hon naturligtvis är fortfarande!!!

Slutade tidigt igår och Urban var ledig så vi hade planerat långpass löpning på em. Har bara sprungit längre än en mil en gång, tror jag, och det vore väl bra om man fick till något längre pass innan maj åtminstånde. Tydligen hade han mycket att göra på sin lediga dag, såsom dammsugning mm så vi kom iväg sent sen väntade en bokad bio så det blev lite stressigt med tid.

Denna gång försökte Urban få mig att ändra löpsteget genom att springa med lite högre knän, bara något högre knän för att kunna få mera studs i steget som han har, inte lätt. Han har verkligen samma studs som tiger när han springer och det ser så enkelt ut, eftersom han ständigt ligger före mig så kämpade jag på med knäna varje gång jag såg att han tittade bakåt så han iaf skulle tro att hans förmaningar gav effekt. Tillslut sa jag åt honom att springa i sin takt så jag kunde masa mig på i min takt. Jag fick ihop en mil iaf.


Den gråa pricken är "Tiger" som envisades med att studsa före hela tiden!
Hem snabbdusch innan vi drog iväg på en minst sagt känslosam film, Hur många lingon finns det i världen? Underbart härlig film som fick känslorna att åka berg och dalbana. Från skratt till gråt och vise versa hos både barn och vuxna. En film som tar upp människors lika värde och betydelsen att känna sig behövd. Har ni inte sett den, se den!

Ha en bra dag i solen!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig Mallan som kämpar på med löpningen:-). Du kommer o fixa Göteborgsvarvet galant. Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat, Mallan! En mil bara så där! Och ja, filmen är underbar, grät och skrattade om vartannat.

    SvaraRadera