tisdag 8 mars 2011

Nosar mig till lite vår

Snart är denna bild verklighet

Gårdagen på jobbet avslutades med ett core- pass med kära kollegorna. Lite spänd var jag då jag aldrig tidigare kört ett pass med publik förutom lite gnetande med Urban och några snälla grannar och med Carina förstås, men då var jag så nervös att nästan inget stämde. Det verkade gå hem iaf och vi fortsätter de måndagar de passar.

Kvällen fortsatte till stallet och ridtur för Lilla O:et, hon har blivit så duktig. Det är bara den nervösa mamman (som vet vad några hundra kg hästkrafter kan ställa till med...) som står på helspänn hela tiden. Nu är hon anmäld till ridläger i sommar och jag ska gå en "Lär dig slappna av med dottern på hästryggenkurs" så det blir nog bra. Finns det någon ledare som håller i just den kursen är jag förste man på plats.

Idag på jobbet hade jag ett gäng frisöraspiranter som fixade mitt hår. Det blev uppsatt och ett x antal spännen blev ditsatta, snyggt! Det roliga var att jag gick så hela dagen och pratade glatt med alla föräldrar med den "toppmoderna" frisyren. Undrar hur de tänkte?
Sen blev det en löptur hem från jobbet. Tunga ben som sprang genom slask, gropar och en hel del vattenpölar, men vad gör det när våren är på intåg! Något som däremot oroar mig är att jag blev helt stum i vaderna under och efter springturen. Jag har fortfarande hårda "bandybollar" i vaderna fast jag stretchat. Detta har jag aldrig kännt förut och hoppas på snabb övergång till det normala igen.
Kram alla vänner

2 kommentarer:

  1. Så stilig du blev :-) Visst är det härligt med lite vårkänslor, känns som man sakta sakta börjar tina upp från en dvala.
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Tror säkert att det gick jättebra och även om du gjorde någon liten miss så var det ingen annan som märkte det!
    Snygging!

    SvaraRadera