torsdag 3 mars 2011

Tidig torsdag!

I självaste vasaloppshelgen passar det väl utmärkt för mig att åka lite skidor. Har ju inte stått på laggarna sen Kristinaloppet så det vore väl på plats att dra ut i spåret. Det gäller bara att hitta tiden.

Imon fick jag semester och då åker familjen till Gävle för en hotellnatt. Har liksom blivit en vana att mysa till det lite i feb/mars med familjen med hotell, shopping och mat på Church Street. Fast det brukar vara så himla mycket folk där, sist fick jag stå ute i kylan och köa medan familjen satt på Mc Donalds och värmde sig, men in skulle jag!

Idag började dagen med öppning, men belöningen blir ju tidig hemgång som är så skönt på torsdagarna. Jag hinner med lite egen tid och kan pyssla med träning eller Hanssons, brukar bli de alternativen. Idag blev det core träning med Carina, hon gav mig feedback för programmet jag ska köra med kollegorna på jobbet. Helt plötsligt blev jag nervös bara att ha Carina i samma sal, himmel, hon är ju så duktig och kan sin sak. Nåväl, nu ska jag slipa på feedbacken och ge kollegorna vad de tål på måndag. Tack Carina, du är suverän!

Det ska börjas i tid!

Idag har vi även varit i stallet. Först hade Ida ridlektion och hon red en stor häst och de lekte lite lekar där alla gångarter ingick plus att de skulle hoppa av och på hästen själv. Bra träning, men svårt när man är liten och har en stooor häst. Men O:et fixade det medan jag satt på läktaren och vågade knappt titta. Jag kan snart inte sitta på läktaren för jag är så nervös och med mig har jag en lika nervös mamma, även hon gammal ridtjej. Vi peppar varandra och blundar med ena ögat ;-) Sen har vi pysslat med Tham.

Nu blir det nog en film att somna till, sen tror jag det vankas choklad på ingång...

2 kommentarer:

  1. Tack Malin, du är helt suverän själv! Och lycka till på Måndag det kommer att gå galant!

    SvaraRadera
  2. Ha det så mysigt i Gävle! Få se om det är någon brutta som stöter på dig igen.... ;-)

    SvaraRadera