tisdag 1 mars 2011

Jag gråter, gråter, gråter

Ofta gnäller man här i livet över"småsaker" som man blir irriterad över. Man klagar över tvättberget, disken, dammråttor, egentligen inget att klaga över när man egentligen har det väldigt bra här i livet. Jag har min underbara familj som gör mitt liv fantastiskt, jag har vänner och en god hälsa. Var nöjd med det du har och se på det du har och var tacksam för bövelen!!!

Jag har under en tid läst boken Varför gråter inte Emma? Det har tagit ett tag att läsa boken för jag har fått lagt ifrån mig den i omgångar för att hämta kraft för att kunnat läsa vidare. Denna Emma som öppnar dörren för en främling och hela hennes liv förvandlas till en mardröm. En främling som genom sjuklig svartsjuka mördar hennes två barn Max och Saga och genom ett under klarar Emma livet.

Med flera hack i huvudet, ett skadat öra, kraftig krosskada på ena tinningen som orsakat en blödning inne i huvudet, krosskador på ögonbrynet som gjorde att benflisor stack in mot insidan av ögat, rispningar och hack på bakhuvudet och en bruten arm. Kroppsliga skador, men det värsta, hennes två barn var borta, för alltid...

Jag befinner mig nu på de sista sidorna och jag gråter, gråter, gråter över bokens innehåll och tankarna snurrar i mitt huvud. Hur kan människan fungera, andas och fortsätta leva??? En stark bok som väcker starka känslor om en mamma som kämpar sig tillbaka till livet och orkar leva vidare. Fy vad orättvist livet är ibland!

Imon har Ida tjejkväll som hon har planerat länge för. Minsta detalj är klar och förväntningarna är stora. Undrar om vi andra får vara hemma, det är frågan?

Idag blev det en löptur hem från jobbet, hua vad jobbigt det var och när jag ändå var på g så körde jag på med core när jag kom hem. Så nu är kroppen lite trött och som belöning en skål med glass under täcke i soffan.

På fredag blir det en hotellnatt med familjen, uuuunderbart! Lååång hotellfrukost! Men innan dess 3 arbetsdagar!

Tjille!

Man får bara en resa genom livet, så glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna!

1 kommentar:

  1. Jaaa, fy då. Livet är bra märkligt. Det gäller att njuta. Kram på dig vännen!

    SvaraRadera