torsdag 10 mars 2011

Jolasåatt

Efter dagens jobb igår blev det en kort simtur i bassängen för jag klev i bassängen 20 minuter innan stängning. Hade ju då kunnat simma på som bara den, men istället hade Anna lite teknikträning med mig. Jag fick även en present innan jag klev i bassängen, ett par simglasögon och en badmössa, taaack! Detta medförde tanken på att jag ska simma i sjön mot sommaren, usch vad läskigt, tanken på livet som finns i sjön och under en när man simmar gör det hela väldigt otryggt. När man simmar Vansbro borde ju allt som kan tänkas vara farligt i vattnet fly för sina liv av alla plaskande brudar, man kan ju hoppas det iaf.

Före detta ska det dock nötas lite cykelsadel. Så nu väntar man bara på att våren ska ta över så man kan ta ut cykeln för att åtminstånde få till en eller två svängar i veckan till jobbet. Räknade ut att jag idag startat bilen för en sväng 9 gånger!!!! Och då är det bara efter lunch, herregud vilken miljöbov man är. Sen påminde Maarit på bloggen att det är 72 dagar kvar till Göteborgsvarvet, bara bit ihop och dra på sig löpardojsen och kanske få in någon sorts kontinuitet på löparfronten, puh. Nä nu får det bli vår!


2 kommentarer:

  1. Jag har också lite skräck för livet i vattnet men intalar mig att så många människor vilt plaskande borde skrämma bort det mesta... Sen sjögräs runt benen är lite läskigt tycker jag! Ä, det här fixar vi utan problem=)
    Kram häxan

    SvaraRadera
  2. Hajarna är väl värst tycker jag. Annars går det ganska bra.

    SvaraRadera