måndag 16 april 2012

Äntligen lite träning

Nämen, redan måndag! Det går snabbt nu, har hört fler som har önskemål om flera timmar per dygn, om vi startar en insamling kanske vi får igenom det...

I helgen lyckades jag få till lite träning b la långpromenad, core och en tur på racern. Den gamla pärlan rullade på, men jag tappade kedjan 2 gånger, lyckades växla tillbaka den båda gångerna, men efter sista gången gick det enbart att använda tunga växlar. Men lite extra jobb för benen var inte fy skam. Soligt och fint väder från start, men stark vind, riktigt kul.

Startade på fredagen med ett 1/2 timmes-pass core efter 2 veckors sjukdom, helt ok. Träffade i helgen även core-kollegan som slutade med att vi la på lite styrka på 2 låtar och det verkade som det gick hem idag på passet.

Har även tillbringat tid i stallet, fick gå med ännu en häst med kolik, när gräset börjar komma fram nu är det inte att leka med. Hästarna galet glada och gnager i sig det lilla fjunen som inte verkar vara det bästa för magen. Hoppas Leon klarar sig.

Hör och häpna, men finns det plats på onsdag ska jag ta en igenridning av Ida (hon har en, men är inte medveten om det så jag tar helt enkelt och snor den...) och på schemat står hoppning. Nu ska kärringen tuffa till sig minsann. Hoppas det finns en plats över, om jag nu inte hinner dra mig ur...det är ju ändå 2-3 årsen sist, minns inte så noga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar