söndag 1 april 2012

Koliknatt

Natten till lördag tillbringades i stallet. Jag, Camilla och 19 hästtjejer. Tävlingar, höjdhopp och film. Ganska hög ljudnivå. Jag och Camilla hamnade på madrasser på nedervåningen etersom det endast fick sova 18 st uppe pga brandsäkerheten. De hade fixat taccos och vi hade kört ett core/combat-pass före, så det smakade underbart, duktiga tjejer.

Under dagen hade den nya hästen drabbats av kolik och skulle kollas varje timme hela natten. Vi la upp ett schema under natten och 24, 02, 04 och 06 blev våra tider att kolla/gå med hästen. Framåt 23.30 började det faktiskt lugna ner sig i huset och det minsta ville sova, skönt, för mammorna hade varit trött sedan länge, fredagkväll och allt. Vi hann lägga oss, sen fick jag ut på en biltur, lägga mig igen för att väcka Camilla och kliva upp och kolla hästen i stallet. Det var lugnt, hon t om åt lite.
La mig igen, Camilla sov innan huvudet landade på kudden.

00.30, kommer 4 tjejer ner, en ville åka hem och låna min mobil, hon ringde hem och blev hämtad efter en stund. La mig igen, kl 01 kom Hanna ner och la sig (hon hade ochså kolikjour). Kunde inte somna kollade kl 01,40 fortfarande lite livat på övervåningen. Somnade och vaknande till larmet 02. Upp, snöstorm ute. Denna gång låg hästen ner och det var svårt att bedömma om hon hade ont, ut med henne i ridhuset och gick, gick. Hon bajsade och det var livat i magen, bra! Inne igen närmare 03, somnade för att vakna av att Hanna klev upp strax efter 04. Efter att hon kom tillbaka så måste jag ha somnat för sen ringde alarmet 06 igen och då såg hästen riktigt pigg ut :-)

7.30 kom tjejerna ner och började med frukosten. Jaha, bara upp och hoppa. Dagen bestod av stalltjänt och ridning innan vi landade hemma hos oss. Jag och Camilla bastade och grabbarna började m maten, oj, vad gott det var med mat.

Idag har jag en jävulsk huvudvärk och ska nog använda dagen till att göra ingenting!
Detta är kolik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar