onsdag 18 april 2012

So put your as inte air...!

Det här med att möta sina rädslor, just do it! Ja, ibland är det faktiskt så!


3 år senare...She still rides on. Jodå, idag sattes mina gamla rädslor på prov. Tog dotterns ridlektion och bara gav järnet, no fear, just do it! Bara sådär, inte tveka, inte bromsa, bara rida framåt med hästen mellan skänklarna. Hur svårt kan det va? Hur läskigt kan det va? Faktiskt riktigt läskigt, men idag var jag ingen liten lort. Även om mantag var en säkerhet!

Serie med studs, lååång trippel, vändningar hit och dit, hinder... galoppsprång... upp på bank...nedför bank...hinder. Så jäkla roligt, så jäkla jobbigt! Avslutade med en bana på 19 hinder!!!! Jag erkänner, jag är sjukt stolt över mig själv, jag fixade det!


Foto: Ida



Eftersom mamman var smått nervös fich dottern agera hästskötare denna gång
Feedback från dottern:
Du lutade dig lite framåt i lättridningen.
Jag vågade inte titta när du hoppade banken!
Vågar du verkligen hoppa sådär högt?
Du var duktig mamma <3

2 kommentarer:

  1. Men gulliga Ida, vilken feedback. <3
    Och bra jobbat, Morsan!

    SvaraRadera
  2. Heja! Själv går jag i en "hopplös" grupp ;) Jag är för feg :)

    SvaraRadera