torsdag 5 april 2012

Påsk-on!

Idag blev det jobb, men inte är jag pigg inte, huvudvärk och allmänt hängig. Men slutade iaf tidigt idag och då passade mannen och jag på att luncha på Hanssons med trevligt sällskap. Det trevliga sällskapet skulle dra vidare mot Sälen och nog var man bra avundsjuk allt, få softa ner med skidåkning och annat skoj.

Men jag ska inte klaga. Jag drog vidare till stallet och softade med Leon, det är avkoppling. Idag hade Ida dressyrträning för Lena och det gick riktigt bra, stor häst att rida för liten Ida, men träning ger färdighet. På måndag är det tävling då Hofors arrangerar påskdressyr. Jag tog mig en promenad med Leon efter ridning eftersom Ida skulle vidare på teori. Mötte ett gammalt par som var ute och gick, de hade en härlig vårbukett med tussilago, vit -och blåsippor med sig, kanske, kanske tar det fart på allvar nu. Tänk vad lite sol kan göra!

Måste köpa en riktig kamera för ajfånen är inte mycket att hänga i julgran när det gäller avstånd. Bilderna är iaf från dressyrträningen för Lena idag.

Nu ska jag nog smaka på det röda som jag fick av påsktanten idag, fick även en Pollypåse ochså :-) Tack vännen! Helgen är räddad!

1 kommentar:

  1. Tänk vilken kombo - Polly och italienskt rödtjut. Men vad tusan. Är man finsmakare så är man. :) Tack för att du påskgosar med Moppis!

    SvaraRadera