måndag 23 april 2012

Det var liksom lite jobbig present...

Exakt varenda muskel i kroppen är öm, speciellt triceps, axlar och rygg. Vill inte ens ha massage eftersom det då skulle klassas som misshandel (inget jag vill utsätta mannen för...). Detta efter den roliga, jobbiga och utmanande presenten mannen gav mig.

På fre em stack jag och den exotiska marathonlöparen iväg mot Högbo med måttliga förväntningar. Eftersom det första passet var inställt och de andra något framflyttade hann vi med en eftermiddagsfika.
Jag sparade inte på socker och kalorier, här skulle tankas...
Sedan startade helgen med ett Zumba-pass, kände väl nja, men ok går väl då. Det var den helt otroliga instruktören Maria som ledde klassen. Absolut inget jag ångrar, fick verkligen mjuka upp kroppen med härligt gung och höftvickningar. Vi kände oss liksom världsbäst (not) någon som mer utmärkte sig mer än oss andra var en Italienare som bevisade att man minsann kan vara längst fram fast alla andra var längst bak...Vi fick även lära oss att Shuffla (!?)

Sedan följde ett Body combat-pass, även där otroligt duktig instruktör. Fullt ös i salen och hela salen var full. Hon körde så hårt och tydligen skrämmande att hon skrämde Italienaren som numera inte stod längst fram. Han sökte även stöd hos Maarit, han såg väl att hon var proffsig.

Efter detta vin middag, vin, sova.(ok, några Polly ochså...)

Dag 2 började med tidig frukost, sedan Yoga, skön start på dagen. Jag hade tyvärr moffat i mig för mycket frukost kände jag när jag låg ihopvikt i plogen.


Efter yogan, mitt mest fruktade pass, Löpning. Med fjärilar i magen följde jag med gruppen som startade med 15 min uppvärmning i snömodd. När vi stannade så dök Italienaren upp, han hade nog toksprungit ikapp oss för han såg rejält tagen ut, han tyckte även att min mössa såg varm ut, ja vaddå då. Sedan återstod "sista man ut" intevaller, 1 min x 5 intervaller, höga knän, moonjumps, där jag lyckades förvirra instruktören med att köra passgång även där, någon sorts kollision måste ju ske i min hjärna, men det ordnade till sig, spark i rumpan, och fotrullning. Jogg tillbaka till hotellet.

Direkt upp och byta om till Bodyattack. Svinjobbigt pass, där instruktören nästan tog död på en. Även här peppande instruktör som hela tiden låg steget före och gav järnet. Tack för det. Instruktören på BA frågade var vi var ifrån och vi svarade Hofors. Jaha, det är där ni tycker om Polly. Vaaaa, hur kunde hon veta det? Men vi har vår misstänkta....Slaktfärdig upp till rummet för snabb dusch och lunch.

Vi hann med en stunds avkoppling innan det var dax för Core. Skönt pass där mage och rygg fick jobba rejält, några nya övningar var det ochså. Hann med ännu en gofika med div delikatesser ochså.
Direkt från core till ett pass Zumba igen. Även denna gång med denna underbara instruktör Maria som bara sprudlade energi och livsglädje. Svettigt och hjärnan på högfart. Efter 30 min började dock benen och hjärnan göra motsatta rörelser och efter 35 min klev jag av. Laddade med vatten, frukt och nötter. Maarit nötte vidare och jag hann ta en bild på henne in action, dock var hon så snabb i höftrullningarna så bilden blev suddig.

Efter att fyllt på energi var det dax för Box. Detta hade jag aldrig provat och jisses vad jobbigt det var. Boxade och sparkade på Maarit tills orken var slut och det var dax för cirkelträning med boxhandskarna på. Tufft, men jäklars vad kul att få boxas.

Sista passet dag 2 var Bodybalance. Även detta nytt för mig. Kan väl jämföra det med yoga fast mer koriograferat och lite snabbare övningar. Dock mycket bra övningar med smidighet, balans och styrka. Skönt sista pass för dagen. Här dök Italioman upp igen med flickvän. De stod bredvid mig och jag blev alldeles generad av alla slängpussar de gav varandra under passet.

Tillbaka upp på rummet, där städerskan gjort sitt bästa för att fräscha till det. Kanske inte det lättaste med sunkiga träningskläder överallt.

Dusch och ner till middag där ölen och vinet smakade mycket bra.
Något som ändå smakade bäst var efterrätts buffen. My good, vilka läckerheter. Smakade på det mesta och det var otroligt mumsigt. Bäst var nog snickerskakan! Hade nog tänkt gå fler gånger, men magen sa liksom stopp på något konstigt vis.

Dag 3 startade med härliga Maria igen med Piloxing. Hade tänkt mig ett lugnare pass med hanskar och en massa pinglande vikter, men vad grundlurad jag blev. Hela kroppen jobbade i 100% i högt tempo. En riktig genomkörare. Eftersom vi enligt instruktören hade 30% kvar att ge när det var 10 min kvar gick jag på den teorin och gav järnet. Tur sista låten var sååå pepande och bra.

Avslutade hela helgen med Yoga. Aaaaandas! Instruktörens röst ekade i huvudet när jag på darriga armar och ben stod i hunden och försökte hitta fokus. Det var lite svårt att hitta fokus eftersom The Italioman hade fullt sjå att ställa sig i de olika positionerna och med tydliga aj... Aj ...AAAAJ informerade resten av gruppen att nu fick detv vara nog för hans del.

Om nu någon lyckas hitta en garmin klocka mellan Högbo och Hofors så är det MIN!!! Annars en härlig helg med mycket trevlig sällskap. Glöm nu inte Maarit, att under pattarna sitter magen. Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar