tisdag 11 maj 2010

Carmen på vår gata!

Har precis kommit hem från en rask promenad. Med mig hem hade jag en underbar bukett vitsippor som fick pryda bordet. På vissa platser är marken helt vit med undantag för lite träd, stock och stenar. Man ska ju inte glömma att stanna upp och njuta av ögonblicket, glöm inte det!!!

Idag tog jag ledigt på em för att följa med Catrin in med Carmen till Atg i Romme. Denna häst slutar aldrig att förvåna. Med tanke på hennes ras: shetlnadsponny, kön: sto och ålder: 23 år så blev de grymt imponerande inne på Atg. Hon skötte sig helt ypperligt och ställde snällt upp på deras inte allt för roliga undersökning. Tråkigt nog upptäckte det något i munnen som inte ska vara där, men som dock kan uppkomma vid högre åldrar hos hästar. Nu hoppas vi att detta inte blir värre och att hon kan fortsätta leva sitt liv som den lilla rymlingen hon är, inte ens fyra trådar i hagen kan stoppa denna lilla kloka dam från att rymma.

På vägen hem stannade vi till hemma hos oss på gatan så Carmen fick beta lite gräs. En överaskning för dottern som precis kom hem från en kompis. Lilla granntjejen fick även hon provsitta på Carmen.

Efter detta gick resan vidare till Sandviken med kära mor. Där inhandlades en spegel till hallen och nya knoppar till byrån. Ibland har man tur, i helgen skulle jag beställa knopparna till byrån från Alvas hus, men det fanns bara 5 kvar i lager och jag skulle ha 6 st. Men idag hittade jag i princip identiska knoppar på Majas Design, jippie! Hade även äran att få se Viktoria och Daniels specialdesignade smycke som designen Anna Danielsson visade oss. Smycket är en krona från järnriket och en krona i guld, med silverkedja till. Priset 2400 kr och finns numrerade i 50 ex. Första till brudparet!

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar