måndag 24 maj 2010

Svart häst med 3 växlar...

Jag fryyyser. Ja, det är säkert, har precis satt mig framför en brasa. Kanske jag har varit lite hård mot mig själv denna dag, men vaddå, jag håller ju fullständigt på att krypa ur skinnet. Jag vill så mycket, vill, vill, vill...!

Dagen började o5.40 med en cykeltur till jobbet. Jag kämpade som värsta riddaren i strid som skulle hinna i tid att rädda min...öh...vi säger väl Jöback då! I den starkaste av starkaste vind besatte jag alla mina krafter till mina stackars arma ben, den svarta hästen som endast hade 3 växlar att kämpa med stod i princip stilla i den heta striden. Skulle jag hinna???
Jodå, jag hann!!! Ställde den svarta kämpen utanför slottet för lite vila och klev in...
Allt hann jag och kollegan fixa innan de små härliga barnen klev in innanför dörren, vilken tur!

Dagen var lugn men lååång. Hade mina sista utvecklingssamtal och kände som förra gången, det är verkligen roligt att få träffa föräldrarna i lugn och ro och bara prata om deras barn som jag har äran att tillbringa mina dagar med. Stämplade ut 17.30 och satte den svarta utvilade i galopp för hemfärd.

Blev efter middag helt solokvist och tänkte väl att en lugn joggingtur ska jag väl orka med. Jag gick länge i början och tänkte att nu ska jag ta det lugnt, det gjorde jag hela vägen, en lugn jogging i sakta mak. men jag vet inte om det var så bra, det får väl resten av veckan avgöra. Väl hemma igen drog jag igång gräsklipparen och drog av baksidan. Sedan kom resten av familjen hem och det blev dusch, läggning, dammsugning och lite dammtorkning. Så nu sitter jag här och kroppen känns väl mer eller mindre som slakt.

Nä, nu blir det till att vila sig i form tills på lördag, när hela stafettgänget skall ha en heldag med träning, det blir grejjer det.
Tjillevippen
(Hoppas nu detta inlägg kommer med styckeindelning, förra blev ju som en stor gröt och inte gick det och ändra heller, grrr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar