fredag 14 maj 2010

Lita på systemet...?

Hunnit jobbat några timmar på fm sen hem och hämta dottern för läkarbesök.

Det roliga i det hela är att jag kännt mig vissen i över 2 veckor nu och dottern har hattat med feber hit och dit. Men just nu är det jag som känner mig mest sjuk, ont i halsen och öronen, luftrören och hjärtat också, faktiskt! Riktigt synd om mig. Dottern klagat på ont i örat nån dag nu. Iaf fick vi träffa dr Kebba, som gjorde en snabb undersökning och hela tiden förväxlade våra namn. Mamma Malin, dotter Ida, hur svårt kan det va??? In sen på labb, stick i fingret, pinne i halsen, buäääck, va äckligt! Sen in till dr Kebba, som igen inte kunde hålla isär oss!

Resultat: Ida öroninflammation och halsfluss, penecillin 10 dagar!
Mamma lite röd i halsen och öronen, men inget att oroa sig över!!!
Jahaja, är jag hypokondriker eller är det som jag misstänker, att de har förväxlat våra provsvar??? Kontrollmänniska som man är kan jag inte släppa tanken. Tänk om det i själva verket är jag som har allt det där och börjar att träna igen och kör på som vanligt för att sedan dunka huvudet i marken för att inte kunna resa mig igen!!! Men, det är väl bara att lita på systemet i sjukvården och helt enkelt tro på att jag är frisk (iaf någorlunda frisk...)!

Ikväll ska jag och svägis ta med döttrarna på restaurang, om allt klickar i systemet för deras del ochså, men det tar vi en annan gång.

Tjillevippen och trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar