onsdag 26 maj 2010

Lev idag!

Helgen och träningsläger närmar sig. Jag har verkligen sett framemot denna helg, sådär härligt laddad med en smula hemlighetsmakeri bakom, det gillar jag. Glada kompisar som tände stubinen direkt och på lördag ska bomben explodera!!!!!!!

...men. Vad är detta? Urban gick hem igår från jobbet, ont i magen och allmänt risig i kroppen. Jag gick hem idag, magen attackerade kroppen innifrån med slag som liknade små "uppercut" (combat influenser)! Somnade som en stock när jag kom hem och vaknade typ 4 1/2 timme senare!!!!!! För att somna om en timme till. My good, vad händer med min kropp?

Solen skiner och det känns som sommaren närmar sig med stormsteg, vill man va sjuk då? En kompis sa idag. Malin, vilar du ordentligt? Ja, jag sover och försöker vila när tillfälle finns. Jamen, fortsatte han, mentalt där uppe, pekade på huvudet.

Detta fick mig attt tänka till, jag vet att jag vill mycket, ska hinna mycket, vill finnas för alla, så funkar jag. Vad skulle jag kunna dra ner på? Hur sänker jag min nivå mentalt? Semester 8 veckor? Anställa en städerska? Resa bort? Men då kommer jag ju hem igen. Nu kanske det låter som jag håller på att flippa ur totalt, vilket inte är statusen! Kanske räcker med att släppa alla "måsten" och bara njuta av nuet och bara inse att såhär ser denna dag ut.

Dagens ordspråk.
Lev idag!
Nu hoppas jag att jag känner mig bättre imon så jag kan gå och jobba och försöka ladda inför helgen.
Tjillevippen!

2 kommentarer:

  1. Men gumman då.

    Ja, vad händer? Du har varit krasslig ett bra tag nu förstår jag.

    Hm. Kanske dra ner på något?

    Ligger du i soffan och bara slappar nån kväll i veckan? Kanske dra ner på en träningsdag?

    Om man tänker efter så har du ju rätt mycket. Jobb med långa dagar, Carmen, träning, lite rust och så allt det där andra som ingår i vardagen.

    Du är för bra för att krassla ihop. Försök bestämma dig för 1 dag i veckan då du inte får göra något alls, bara jobba och slappa. Inga projekt.

    Man kan faktiskt bränna ut sig av att göra roliga saker också.

    kram kram.

    SvaraRadera
  2. Tack Marita det värmer.

    Men just träningen kan jag inte dra ner på nåmera, för jag tränar ju inget alls just nu.

    Carmen har vi bara varit ner till en gång i veckan nu. Men jag tror att det beror mkt på stressen i huvudet. Jag har ju min almanacka i huvudet och planerar ALLT. Stackars Urban förstår inget alls ibland när jag skäller på han för att han inte kan förstå vad jag har tänkt. Ja ja, fixa din teledon nu så kan vi höras. Kram gumsan

    SvaraRadera