lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen!!!

Jag är fortfarande mätt sen igårkväll!!! God mat, men sen hade alla tänkt på efterrätt och man "moffade" i sig av allt x flera. Himmel, rullade hem och mer eller mindre ramlade i sängen. Sista april en fredag är inte bästa planering, man är trött efter veckan som gått. Men nästa år är det lö och då har man hunnit vila sig i form.

I torsdags var vi ner till Carmen som stod i hagen och gnäggade när vi kom. Hon hade tydligen hållt sig i hagen hela dagen ochså den lilla rymlingen. Vi pysslade om henne och mycket gos blev det innan hon fick gå ut i hagen igen. Vi hade även med oss granntjejen och på vägen hem stannade vi till vid deras nybyggda stuga. Vilken förändring sen sist vi var där, jättesnyggt, nu var det uppröjt på tomten och inredningen på plats i stugan, kanon! Kommer bli en skön liten idyll. De har verkligen jobbat på bra.



Bänken Maui, snygg tycker jag.

I veckan var jag och mamsen in och köpte en bänk som ska pryda min nya hall. Det blir nog bra när det hela är färdigt. Funderar på att klä om dynan med fusk ull, men vi får väl se. På schemat idag står panelsättning och målning av byrå, så det är väl bara att sätta igång!

Idag på morgonen har jag jagat mannen runt Hammardammen, skönt att ta vara på dagen när man för en gångs skull är morgonpigg. Fågelkvitter och bra temperatur, man tackar!

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar