söndag 16 maj 2010

Sommarvärme med feber!


Vilken dag det var igår! Sommarkänslorna startade värsta oredan i kroppen. Man vill ju så mycket när det blir värme. Kvällen var planerad för grillning så jag åkte upp och handlade, tyckte väl att himmel vad varmt det är, inte konstigt, hade 38 i feber när jag kom hem!

Ännu en anledning till att tro att mina aningar angående fredan var sanna, Skitsamma, det är ju lite svårt att hålla sig inne en dag som denna så tog väl tag i krattningen, men orken var ju inte på topp direkt. Bangade ur på baksidan så krattan och skottkärran fick även de vila sig i form.

Tog mig en brassestol och tände en eld i för korvgrillning i lekparken (på grillplatsen alltså).

Där blev jag och grannen sittande och bara njöt av tillvaron. Härligt!!! Tog mig sedan en tupplur vilket jag tror min kropp behövde för jag kände mig lite piggare efter den, rösten hade börjat komma tillbaka mer och mer ochså.

Till kvällen kom mina kusiner Jocke och Jonas hit. Satte oss på soldäck och bara njöt av kvällssolen med ett glas öl i handen och grillen på. Mamma och S-G kom även dem ner och gjorde oss sällskap.

Känner mig lite bättre idag, men långtifrån helt ok. Blir väl till att promenera vårruset imon, tråkigt, men thats life!

Idag kommer sonen och mannen hem utvilade (!!!!????) efter 4 dagars skolresa, börjar sakna dem nu, även om jag och dottern haft det bra på egen hand.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar