torsdag 27 maj 2010

Tillbaka i sadeln!

Sov i princip hela fm, skönt! Mådde mycket bättre när jag vaknade förutom en envis huvudvärk som jag botade med alvedon. En slapp em med planering till lördag med gubben.

Åkte till stallet med Ida som hade ridlektion. Det stod uteritt på schemat och jag hade turen att få följa med. Med Gilmar som ledarhäst tog vi oss ut på en tur med tjejerna i skogen. Något som jag verkligen hade saknat märkte jag. Så härligt och rofyllt även fast vi hade 8 tjejer med. Grönt och lummigt, porlande bäckar, häggen som nästan bedövar en med sin doft. Underbart är ordet. Detta gjorde nog gott för min kropp och själ, en tur på trygga Gilmar och det kändes som igår man klev ur stigbygeln sist, fast det var ett år sen sist! Alla hästar skötte sig utmärkt och vi kom tillbaka till stallet nöjda och glada. Första uteritten på ridskolan för dottern utan ledning, tror jag t om det var.

Imorn blir e jobb! Fredagar är sköna, både att jobba och sen att man har hela helgen framför sig.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar