fredag 8 april 2011

Det är den jävla Ove och hans jävla fru...

Han e ju så nerverande den där Ove! Nu har vi tittat klart på Solsidan första säsongen, skrattat så tårarna rinner. Vilka lirare! Solsidan på Saltsjöbaden skulle ju kunna jämföras med a´la Street Latrin på Saltsjöträsket!

Grannar som dyker upp när man minst anar det (!!!), byggen hit och dit, parmiddagar, fester, "backa tillbaka" syndromet, hysterisk grillande, men framförallt ett härligt gäng med personligheter som delar varandras sorg och lycka. Tack för att ni finns alla på gatan!

Igår gästade vi hälsocentralen med halsprov och stick i fingret. Mr virus härjar tydligen runt här i lyan och det är väl bara att gilla läget och hoppas att han flyttar ut snart, ordination vila! Idag ser dock prognosen bättre ut med lägre feber och gladare barn och vi hoppas kunna åka till mamsen ikväll för lite taccos.


I min brevlåda imorse låg några dvd-filmer, choklad och goda godis recept, tack Granna(e)Anna! Så nu blir det bak och sedan soffhäng på em. Det blir väldigt mycket ätande när man bara är hemma, letar och rotar i varje vrå efter något gott att äta mest hela tiden, mölar och äter!

Hej och hå i stormen!

Och baket blev som det blev, när jag ställde in kakan hade jag missat det bästa, Polly! Men, vatta, ut med kakan på med polly, men vad konstig smeten så ut. Tror ni inte jag hade missat att haft i sockret. I med sockret eller hade jag verkligen missat det??? Antingen blir det en väldigt söt och god kaka eller så hamnar den i en brun påse! Återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar