måndag 11 april 2011

Rörigt, träning och motivation!

Visst har jag längtat efter älsklingen när han varit med grabbarna på långweekend, framförallt när man enbart kunnat tillbringat tiden inne (förutom en frisläppning lö, men till vilken nytta?). Men vad händer när han kommer hem, väskor överallt, packningen utspridd och en tupplur i soffan (utvilad??? NOT) allt som jag haft sån ordning över dessa dagar och nu faller allt som ett korthus! Klart som spad, vem står för ordningen här hemma, inte mannen iaf. Puss älskling!

Igår drog jag iväg på lite träning, tänkte altinera söndagsträningen med spinning istället för combat. Spinningen gick över förväntan, frågan är bara, när ska jag våga dra på mer styrka? Tycker att jag kör med tufft motstånd, men kan nog lägga på betydligt mer. Svettigt pass, men relativt pigga ben. Vilket gjorde att jag körde combaten ochså. Seg början, pigg på mitten sen vid sista låten var armarna som spagetti, bara styrka kvar, jodå, det gick det ochså. Skönt avslut på söndagen :-)

Skrev i ett inlgg tidigare om att motivation saknades. Hittade lite motivationsstyrkor i Stadium Magazine med Olga Rönnberg. Hennes motivation tänkande är simpelt och enkelt:

  • Anmäl till olika tävlingar. En sporre till att träna!

  • Testa något nytt, t ex en ny träningsform. Jag rekomenderar Body combat, jobbigt, men så kul!

  • Rensa skafferiet. Klokt, så slipper man det dåliga samvetet när man ätit upp allt, t om den gamla chokladen sen jul.

  • Gå i mål som en vinnare! Du är den vinnaren, för du tävlar enbart mot dig själv! Egna mål!

Idag är förhoppningsvis sista dagen med vab, eftersom dotterna mår betydligt bättre. Även sonen gick till skolan efter 9 dagar med feber.Ikväll ska jag motivera mina kollegor till att spänna magen när vi ska köra ett core-pass. Ny vecka nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar