lördag 30 april 2011

Vaddering till krusifikabahognyhyshan, musslan, vofflan...(kärt barn har många namn...!)

Igår blev det ett besök på Hc. Och som jag anade så är det virus som spökar. Hade gärna tagit emot en penecillinkur för att få stopp på skiten. Känner mig inte bättre idag heller, kanske för att en rastlös Mallan var ut på tur igår.

Urban och jag tog en sen tur till Valbo för att kolla husvagn, tyvärr inget som föll oss i smaken. Antingen fel planlösning, fula klädslar, luktade illa, sunkiga, ofräsha eller för dyra. Hmm, inte lätt det här inte. Om jag är pigg imon drar vi till Smedjebacken för att titta på en till.

Hann med ett besök på Biltema där det inhandlades div cykelgrejjor. B la cykelbrallor med vaddering så det blir skönt åt Krusifikabahognyhyshan (benämning på kvinnans grotta) från en rolig gammal kvinna som bodde på Hesselgrenska när jag jobbade där, inte världens kortaste och lättaste ord, men ett ord som satte sig och som jag minns.

På vägen hem bestämdes en träff med Fam Ström på Intersport där jag hipp som haver blev ägare till ett par nya rosa Asics löpardojjor. Inte helt fel, hoppas jag hinner springa in dom innan varvet bara. Annars har ju intersport den förmånen att "springa in skorna" på 30 dagar annars byte till ett par andra.
Undrar om Petra dödar mig för det här???Otrolig spänst, synd bara att killen var så svårflörtad!

Årets grilltips till valborg, varför inte slå till på ett par knapriga grisknorrar!

Mmmmm, va gott va?
Trevlig valborg alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar